Majls Dejvis je jednom rekao da u Evropi toliko vole da čuju džez profesionalce da publika tapše čak i kada muzičar greši. Možda je baš to razlog zašto su u Srbiji ne samo Beograd i Niš, već i manji gradovi poput Šapca i Pančeva već godinama domaćini veoma uspešnih džez festivala, a možda jednostavno imamo dobru lokalnu džez scenu i edukovanu publiku. Kako god bilo, u Pančevu je od 5. do 8. novembra održan 18. Jazz Festival, koji je spojio ljubitelje džeza (ne samo iz Pančeva), sa nekim od najboljih džezera na planeti, a naša je kompanije dobila zadatak da se pobrine o celokupnoj tehničkoj realizaciji. Kada se četiri dana festivala pomnože sa po nekoliko koncerata dnevno, dobija se prilično veliki izazov, posebno ako se uzme u obzir renome umetnika koji su nastupali. Ne radi se o tome da imamo tremu ako radimo za nekoga čije albume imamo kod kuće, ali džez zaista nije nimalo lak za realizaciju, budući da i publika i umetnici očekuju da se iz zvučnika čuje upravo ono što je odsvirano i ništa drugo, što baš i nije slučaj sa tipičnim pop koncertima koje najčešće produciramo.
U Kulturnom centru u Pančevu tokom četiri novembarska dana nastupili su Kurt Eling, The Bad Plus, Geri Barc (svirao daleke 1971. u Srbiji sa baš Majlsom Dejvisom!) i drugi prvoklasni muzičari, uz gostovanja naših mladih nada, kao i fantastične jam session-e za kraj svake večeri. Moto festivala bio je "Sve boje džeza", čime su organizatori želeli da podvuku šarolikost muzičara koje su pozvali, kako starosnu, tako i stilsku. Festival su ulepšali i brojni prateći programi, ali kao što je to uvek slučaj kada se sluša džez, najvažniji je sam zvuk, jer tek ako je zvuk perfektan i atmosfera može biti dobra.
PSP Elektronik dobro poznaje prostor Centra za kulturu u Pančevu, budući da smo direktno bili uključeni u rekonstrukciju koncertne sale, i ovo je bila divna prilika da se uverimo kako akustika koju smo projektovali funkcioniše u praksi, i to baš kada se traži apsolutno čist zvuk. Na džez koncertima publika je veoma tiha, a ponekad su tihi i i instrumenti, tako da svaki nedostatak kada su u pitanju ozvučenje i akustika sale momentalno postaje evidentan. Budući da posedujemo veliki izbor Coda Audio zvučnika i monitora koji su upravo namenjeni zatvorenim scenama, oni su se prvi nametnuli kao logičan izbor za ovaj festival, međutim, takođe je bilo logično upotrebiti i najveće koncertno ozvučenje u asortimanu, Coda Audio LA8, koje koristimo u kompletu sa pojačalom i procesorima istog proizvođača. Kvalitet, kada je ozvučenje u pitanju, zaista često ide ruku pod ruku sa gabaritima i ova odluka pokazala se kao dobra - naime ovo ozvučenje pružilo je odlične performanse u uslovima džez sesija, a publika je pokazala da ume da ceni i njegovu snagu, koja je kod određenih deonica baš dobro došla. Svetlo je bilo nešto prigušenije nego kod većine drugih nastupa koje produciramo, ali i dalje smo uložili velili trud u planiranje osvetljenja, kako bismo stvorili autentičan džez štimung.
Sve u svemu, Pančevački Džez festival bila je manifestacija baš po našoj meri, a Centar za kulturu ovog grada pokazao je još jednom da je jedna od najambicioznijih ustanova te vrste u Srbiji, dok je pančevačka publika odzivom potvrdila da zaslužuje Centar kakav ima.